محصولات درباره جردن تماس با ما norway
جردن   /   درباره جردن
درباره جردن
تاریخچه جردن
آتش سوزی در کریستیانیا
مرگ ویلهلم جردن
الیاف نخ پیاساوا و کارل جپسن
بین جنگ‌ها
تولید و بازریابی مسواک از سال 1927
1937-صد سالگی
سالهای جنگ 1940-1945
پست 1945
مسواک «پرونتو» و شعار «جردن می‌داند
چگونه»
1960- صادرات مسواک آغاز گردید
1960-جردن یک قهرمان المپیکی دارد
1966-تولید خلال دندان آغاز می‌شود
1967- یک کارخانه چوب مدرن در فلیسا
ساخته می‌شود
1970- جردن جایزه صادرات را دریافت کرد
1973- جاناتان معرفی می‌شود
1975- تغییر نام
1986- جردن برنده رقابت شرکت سال
می‌شود
1987- پری – دنت، اسکاتلند را بدست آورد
1989- آنزا ای بی، سوئد، را بدست آورد
1998 – کارخانه‌های مسواک سانودنت و ویزدم
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2009
2010
2011
درباره جردن Print

تاریخچه جردن
جردن در ابتدا تولید کننده شانه و برس بود. ویلهلم جردن در بیست و دوم ژانویه سال 1809 در شهر کپنهاک به دنیا آمد و در بین 12 فرزند بزرگترین آنها بود. ویلهلم بلافاصله بعد از فارغ التحصیل شدن به شهر کیل آلمان برای جستجوی کار فرستاده شد و از آنجا به هامبورگ رفت که در آنجا شروع به یادگیری شانه‌سازی نمود. ویلهلم جردن تحت راهنمایی صنعتگران خبره آلمانی، مهارتهای را فرا گرفت که بنیانی برای زندگی کاری‌اش شد، میراثی که هنوز هم زنده و پابرجاست.
ویلهلم جردن بعد از امتحان شانس خود برای چندین سال به عنوان شاگرد ماهر در اروپای مرکزی، به کپنهاک بازگشت و فروشگاه شانه و برس خودش را تاسیس نمود. با اینحال، او در این کار و در تأمین هزینه‌های زندگی اش با شکست مواجه شد بنابراین در سال 1837 فروشگاه را بست و به همراه دوتن از همکاران شانه‌ساز به دنبال شانس خود به شهر کریستانیا، پایتخت نروژ که بعداً به اسلو معروف شد رفتند.
این سه تن کسب و کار متوسط شانه‌سازی را در مرکز شهر در 5 آگوست 1837 بنیان نهادند که امروزه به یکی از کارخانه‌های تولید کننده پیشرو اروپایی در زمینه برس تبدیل شده است.
در همان زمان ویلهلم جردن درخواست شهروندی نروژ را ارائه کرد که در 19 ژانویه 1838 شهروندی نروژ به او اعطا گردید. بعد از سوگند یادکردن به ویلهلم جردن امتیاز شهروندی و عنوان استاد شانه‌ساز در کریستیانیا اعطا شد. تشریفات نهایی دربرگیرنده فرصت هشت روزه برای ارائه نامه مدنی به ایستگاه پلیس و پرداخت هزینه‌های دادرسی به دادگاه بود.
چندسال گذشت و ویلهلم به پاس رونق اقتصاد قدرتمند محلی به خوبی تثبیت گردید. او از روی خوش‌بینی‌اش تصمیم به اولین سرمایه‌گذاری مهم خود می‌کند یعنی خریدن املاکی در اسکیپرگاتن 44. این املاک به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود در پایتخت، محیط ایده‌آلی برای توسعه کسب و کار او فراهم نمودند. در سال 1845، ویلهلم با احساس یک فرصت تجاری، به برس‌سازی علاقمند شد چرا که در آن زمان هیچکدام از ساکنان شهر کریستیانیا به این حرفه مشغول نبودند. ویلهلم جردن هیچ تجربه قبلی در مورد این صنعت نداشت، به جز اینکه دوباره در هامبورگ شروع به کار نمود و در فضای مبتکرانه برس‌سازی، دوستانی پیدا نمود که به همراه خانواده‌هایشان ویلهلم را در رفتن به کریستیانیا همراهی نمودند. با تمرکز جدید بر روی برس‌سازی، کسب و کار ویلهلم جردن رشد نمود و به بار نشست.

آتش سوزی در کریستیانیا
در سال 1858 کریستیانیا، از یک آتش سوزی مهیب صدمه دید، که در چهاردهم آوریل تعداد زیادی از خانه‌های واقع در بهترین مناطق شهر به همراه ملزومات و وسایل درون آنها، در آتش سوختند. در نتیجه بخشهای عظیمی از شهر می‌بایست بازسازی و نوسازی گردند، در میان سازندگان محلی کابینت، برای چوبهای خارجی تقاضای زیادی ایجاد شد. دوباره هیچ کسب و کاری در شهر وجود نداشت که جوابگوی این تقاضای ناگهانی باشد و در نتیجه ویلهلم جردن به هامبورگ برگشت و سه دسته الوار با کیفیت بالا، عمدتا چوب ماهون را خریداری کرد. این رویداد، سرآغاز یک کسب و کار جدید و بزرگ دیگری بود یعنی خریداری الوار خارجی و ساختن روکش‌های چوبی خوب.

مرگ ویلهلم جردن
ویلهلم جردن در نوزدهم مارس 1879 در سن هفتاد سالگی در گذشت، و دو چیز بر جا گذاشت: امپراطوری تجارت پررونق و جانشینانی که قادر بودند آنچه را که او ایجاد کرده بود حفظ کرده و رونق بخشند. در هنگام مرگ، او مرد بسیار ثروتمندی بود و شهروندان کریستیانیا احترام زیادی برایش قایل بودند. بزرگترین پسرش، فردریک ویلیام جردن، متولد 4 سپتامبر 1841، کسب و کار شانه و برس‌سازی را توسعه داد. در حالیکه در این دوره، ماشین بخار، اره‌های قدرتمند و ماشین خراطی به عنوان ابزار تولید صنعتی کارآمد ظهور یافتند، برس‌سازی هنوز هم بر کار دست استادان ماهر برای ساختن انواع برسها از برسهای لوکس ظریف گرفته تا جاروهای کوچک و برسهای مالش دهنده متکی بود.

الیاف نخ پیاساوا و کارل جپسن
در دهه 1870 خیابانهای شهرها در اروپا هنوز با جاروهای درخت غان (توس) جاروب می‌شدند. بهرحال، در این دوران بود که ایالات متحده اولین کشوری بود که جاروهای ساخته شده از الیاف نخل پیاساوا را معرفی نمود که هنوز هم در روزگار ما یافت می‌شوند و این نوآوری بزودی از اروپا و نروژ سر در آورد. فردریک.دبلیو.جردن اولین فردی بود که این فرصت را شناخت و به پاس ارتباطاتش با دانمارک، با متخصصی به نام کارل جپسن آشنا شد، کارل همراه با خانواده‌اش به کریستیانیا آمد و شروع به تولید الیاف نخل پیاساوا نمود. مرد دانمارکی علاوه بر منافع حاصل از کسب وکارش از منافع اجتماعی قدرتمندی نیز برخوردار بود، او نقش اصلی را در ایجاد حزب کارگر نروژی بازی نمود بطوریکه در بین سالهای 1894 تا 1897 رئیس حزب بود. کارل جپسن یک سیاستمدار برجسته محلی بود و در بین سالهای 1898 تا 1925 در شورای شهر مشغول بخدمت بود. او از سال 1917 تا 1919 اولین شهردار پایتخت بود. او شخصیتی زیرک، منعطف و اجتماعی داشت که تاثیر انکارناپذیری بر تاریخچه شهر کریستیانیا و کشور نروژ گذاشت. کارل در سال 1930 درگذشت و بعد از مرگش خیابانی در سانداکر به نام او نامگذاری شد.
دهه 1870 ظهور و پیدایش گسترده شانه‌های پلاستیکی را بخود دید. جردن به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ایی که نیازمند انبوه برای رقابت در بخش شانه بود میلی نداشت و تولید در سال 1886 متوقف گردید.
1902-کمپانی به یک شرکت خانوادگی تبدیل شد A/S W. Jordan Børste & Penselfabrik.
1911-فردریک ویلیام جردن در سن هفتاد سالگی در گذشت. در همان سال، پسرش، جال مار جردن (متولد دهم آوریل 1887)، به این کسب و کار پیوست. او به پیشرفتهای رقبای خارجی‌اش توجهی ننمود و روشهای جدید تولید ساده را مورد بررسی قرار داد. سرمایه‌گذاری بعدی در ماشین آلات و تجهیزات مدرن رقابت‌پذیری شرکت را افزایش داد و موجب رشد بیشتر گردید.
1914-آغاز جنگ جهانی اول موجب کمبود مواد خام گردید. بدلیل دور اندیشی او به عنوان یک وارد کننده بزرگ و با تجربه، جردن مطمئن گشت که انبارهای کالا بقدر کافی ذخیره دارند که آنها را قادر به حفظ میزان تولید نماید بدون اینکه در طول دوره جنگ، وقفه‌ایی در تولید ایجاد گردد.
در سال 1916، جردن آدرس خود را تغییر داد. ساختمان و محوطه‌اش در «اسکیپر گیتن» بسیار کوچک بود، در نتیجه کسب و کار به «والمار ترنسگیت 75» نزدیک رودخانه شهر منتقل گردید. این رخداد، فرصتهای بیشتری برای تولید آسانتر فراهم نمود، در ضمن این مکان مجهز به سیستم حرارت مرکزی بود. ابداع آسانسور داخلی، نقل و انتقالات داخلی را تسهیل بخشید. جردن در مقایسه با شرایط نقاط دیگر در همان زمان، مکان خوبی برای کار کردن بود.به کارکنان توجه بسیاری می‌شد و همکاری میان نیروی کار و مدیران بسیار عالی بود. اعتصاب بسیار نادر بود وکارکنان استخدام شده تمایل داشتند سالهای زیادی در آنجا بمانند. 60 سال خدمت مستمر، پدیده غریبی نبود. هم‌چنین جردن به عنوان یک شرکت، یک پیشگام اجتماعی هم بود. مثلا در سال 1910، صندوق بازنشستگی را بنیان نهاد که کاملا توسط عواید شرکت تأمین می‌گشت. این پدیده، یک نوآوری در زمان خودش بود.

بین جنگ‌ها

«کل کشور را برس زدیم»
این شعاری بود که جردن در ابتدای دهه 1920 باب کرد، و در آن زمان بازاریابان شرکت دلایل خوبی بر این ادعا داشتند. در آن زمان برسهای جردن در تمام نقاط کشور یافت می‌شد. حتی در دور افتاده‌ترین روستاها امکان خریدن شانه‌ها و برسهای جردن وجود داشت.

تولید و بازریابی مسواک از سال 1927
در یک حرکت گسترده در سال 1927، جردن مسواک را به مجموعه گسترده محصولات برس خود افزود. این کار توسط هالمار جردن، نوه بنیانگذار جردن و مدیرعامل سابق انجام پذیرفت و بُعد جدیدی به کسب و کار بخشید. این کار، نتیجه سفرهای گسترده او به خارج از کشور بود، کشورهایی که در آنجا تولید گسترده مسواکها را مشاهده کرد و از پتانسیل بالقوه‌ایی که وجود داشت آگاه گشت. در این زمان بود که هالمار جردن تلاش می‌کند خط مشی معمول نظام‌مند و هدفمند شرکت را تغییر دهد. از لحاظ فن‌آوری، این کار بسیار پیچیده بود و اولین مدلها فقط بعد از یکسری آزمایشات بلند مدت پی در پی و نتایج مطلوب تست‌ها معرفی شدند. بعد از تکمیل محصول، شرکت سایتی را در Sinsen/Loren را ایجاد نمود و اولین کارخانه مسواک کشور، در سال 1933 تأسیس گردید.
خیلی زود جردن بیش از نیمی از بازار مسواک نروژ را قبضه کرد با خرید تجهیزات تولید از خارج، کیفیت محصولات تقریباً همتراز با محصولات رقبای خارجی بود.
اولین برسهای پروتز در اوایل دهه 1930 وارد بازار شد. در این زمان، سلولوید نیز شروع به تاخت و تاز نمود و جردن تصمیم گرفت تولید شانه را از سر بگیرد.کمپانی با کسب موفقیت‌های بزرگ در بازار داخلی در مورد مسواک، در سال 1936، اولین دست‌یازی به صادرات را انجام داد، یک کمیسیون انبار کالا در سوئد برای مسواک، برسهای ولکانیزه و برخی برسهای خوب را پایه گذاری نمود.

1937-صد سالگی
در سال 1937 جردن صد سالگی‌اش را جشن گرفت و در آن زمان با تولید 225000 مسواک در سال کسب و کار خود را به طور قابل ملاحظه‌ایی وسعت بخشید. گردش مالی در سال 1937، 3/1 میلیون کرون بود و شرکت 144 نفر را استخدام کرد.در هفدهم ژوئن 1938 مرگ زود هنگام هالمار جردن در سن 51 سالگی رخ داد. بعد از مرگش به احترام او جاده‌ایی در اسلو به نام او نام‌گذاری گردید.

سالهای جنگ 1945-1940
درست قبل از وقوع جنگ جهانی دوم، جردن تولید را گسترش داد و اولین ماشین آلات قالب‌ریزی را در نروژ خریداری کرد. در طول جنگ، این ماشین آلات شانه تولید می‌کردند و بعد از آن برای ساخت دسته‌های پلاستیکی مسواک بکار رفتند که نشانگر پیشرفت زیاد قابلیت‌های تکنیکی تولید این شرکت بود.جنگ اثراتش را بر روی بازار گذاشت. تجهیزات جدید تولید در دسترس نبودند و مانند هر کس دیگری، شرکت می‌بایست بهترین استفاده را از ماشین آلات منسوخ شده می‌نمود. همچنین نگه داشتن نیروی کار نیز از اهمیت زیادی برخوردار بود چرا که از دست دادن کارکنان کلیدی، می‌توانست مشکلات جدی را ایجاد نماید، علی‌الخصوص که جردن تنها شرکت در نوع خودش در کشور بود و یافتن کارکنان با تجربه بسیار مشکل می‌شد. در پایان جنگ، مواد خام شرکت کاهش یافت و ماشین آلات نیز کهنه و فرسوده شدند، اما با این وجود در وضعیت شرکت هیچگونه ناامیدی وجود نداشت چرا که شرکت هنوز کارمندان باوفایش را داشت و این بدان معنا بود که می‌توانست در کارخانجات و حوزه‌های جدید سرمایه‌گذاری نماید.

پست 1945
در سال 1946، سرمایه‌گذاری مجددی بر روی ماشین آلات جدید انجام شد و میزان دسترسی به مواد خام برای تولید، به طور یکنواخت افزایش یافت. فروش بالا رفت چرا که مصرف کنندگان برای خرید برسها و شانه‌ها صف کشیده بودند.
در اوایل دهه 1950، کسب و کار جردن دو نمایندگی فروش داشت که کل نروژ را پوشش می‌داد توزیع کنندگانی را در تمامی شهرها به کار گماشته بود.در آن زمان بود که الیاف نایلونی جایگزین موی خوک شد که تا آن زمان در ساخت مسواک بکار برده می‌شد.

مسواک «پرونتو» و شعار «جردن می‌داند چگونه»
در سال 1954، جردن بازاریابی مسواکهای خود را در نروژ تحت نام «پرونتو» آغاز کرد. در سال بعد، شعار آشنای «جردن می‌داند چگونه» معرفی گشت. این شعار، علامت تجاری جردن از آن زمان به بعد شده است و زبان نروژی به یک زبان قابل شناسایی در جهان تبدیل کرد.
در سال 1955، اولین برس شستشو با دسته پلاستیکی و الیاف نایلونی به بازار عرضه شد. در اواخر دهه 1950، جردن وارد یک دوره رقابت شدید با رقبای خارجی شد و فعالیتهای فروش خود را تشدید بخشید. در نتیجه، در یک کار نوآورانه سازمان قدرتمند فروش را در نروژ ایجاد کرد.
در آن زمان، جردن 32 مدل مختلف از مسواک داشت. این مسواکها در جعبه های مقوایی بسته‌بندی شده و دور از دید در کشوهای پشت پیشخوان قرار می‌گرفتند. تصمیم گرفته شد که فقط بر روی یکی از این مسواکها تمرکز شده و در قفسه‌های فروشگاههای سلف سرویس ارائه گردد. تولید و فروش سایر مدلهای مسواک متوقف گردید.
این امر تغییر بسیار سنجیده‌ایی در استراتژی بازاریابی ایجاد نمود. زمانیکه جردن در معرض نمایش گذاشتن کالاهایش را در فروشگاهها آغاز نمود، آگاهی رو به رشدی از تاثیر چگونگی نمایش کالاها بر تصمیمات خرید مشتریان کسب گردید. جردن یکی از اولین شرکتها در نروژ بود که فعالیتهای بازار محور همراه با نظم و دقت انجام داده است.تا سال 1957، جردن هنوز هم بر بازارهای داخلی‌اش متمرکز بود. هنگامیکه بحث‌ها در مورد ایجاد بازار مشترک اروپایی آغاز گردید که به معنای واردات بیشتر محصولات رقبا به بازار نروژ بود، کشف گزینه‌های استراتژیک جدید ضروری گشت. در نتیجه تصمیم گرفته شد شرکت قسمت اعظم محصولاتش را صادر نماید. جردن هم چنین تولید، ساخت و فروش برسهای جاروبرقی و قطعات پلاستیکی مورد نیاز محصولات کارخانجات بزرگ سازنده جاروبرقی در اروپا را آغاز نمود. مورد دومی به عنوان یک بخش بسیار رقابتی تحت تاثیر فشارهای روز افزون قیمتی بود، در نتیجه افزایش فروش گستره محصولات جردن یک الویت گردید.

1960- صادرات مسواک آغاز گردید
مسواک‌ها یک مزیت بزرگ داشتند، اینکه یکی از معدود محصولاتی بودند که می‌توانستند تقریباً در همه کشورها بدون تغییر دادن طرح بفروش برسند و جردن اولین فروش موفق خارجی خود را با عرضه مسواکها به بریتانیا، دانمارک، سوئد و فنلاند رقم زد. آویزهای چندکاره مسواک روی هر قفسه طراحی شدند و با موفقیت زیادی در سراسر اروپای غربی در دهه 1960 قبل از ورود به سطح جهانی عرضه شدند.در 1964 کل فروش مسواکها توسط جردن تقریباً به 8 میلیون رسید و فروش و صادرات نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش یافت، از این رو تصمیم گرفته شد جردن به عنوان علامت تجاری بین‌المللی عرضه گردد. در سال 1967، ده سال پس از اولین صادرات جردن، 35 درصد از کل تولید صادر شد و مسواکهای جردن در پنج کشور خارج از نروژ، پیشرو بازار شده بود؛ کشورهایی چون سوئد، دانمارک، فنلاند، هلند و سویس.

1960-جردن یک قهرمان المپیکی دارد
در این سال یکی از کارکنان جردن به نام Roald Aas برنده مدال طلای المپیک در اسکیت سرعت 1500 متر در اسکواوَلِی آمریکا شد.

1966-تولید خلال دندان آغاز می‌شود
در اواسط دهه 1960، بهداشت دهان، به یک موضوع جدی و مهم برای عموم مردم تبدیل شده بود. در آن زمان، جردن با یک متخصص بهداشت از دپارتمان دندانپزشکی در ارتباط بود در حالیکه بخش تولید یک طراح را برای اولین بار استخدام نمود. هدف از این فعالیتهای نوآورانه، اطمینان یافتن از این مورد بود که جردن در رقابت و توسعه‌ی منسجم پیشرو می‌باشد، رخدادی که همیشه از آن به عنوان مهمترین الویت یاد می‌شد. در سال 1966، جردن تصمیم می‌گیرد که روی تولید خلال دندان تمرکز بیشتری داشته باشد. پروفسور جنزورهاوگ، یکی از متخصصین شاخص در بیماریهای لثه، به جردن طراحی و تولید خلال دندان را پیشنهاد می‌دهد. هدف، تمیزکاری موثرتر و آسانتر فضاهای بین دندانها نسبت به نخ دندان بود. اگرچه بسیاری از افراد در این مورد شک داشتند، با این حال جردن پیگیری این توصیه را انتخاب کرد و ثابت شد که خلال دندان ارزش توجه کردن را داشت.
با اینحال، محصول جدید نیازمند روشهای جدید تولید بود. تراش دستی ورقه‌ها وقتگیر و گران بود در نتیجه شرکت تصمیم به ساخت ماشین آلات خودکار گرفت که می توانست 4000 خلال دندان در هر ورق را تولید کند.محصول دیگری که به طور ویژه طراحی شد، و در طول سالها رشد یکنواختی نشان داد در این زمان معرفی شد: خلال دندان با بسته‌بندی تکی. از آغازین سالهای دهه 1980، تقاضا برای این محصول در طول سال افزایش یافت و این محصول در اکثر پروازها و رستورانهای سراسر اروپا یافت می‌شد.

1967- یک کارخانه چوب مدرن در فلیسا ساخته می‌شود
جردن با حرکت به سمت خلال دندان، دریافت که می‌بایست فروشگاه چوب خود را تغییر مکان دهد یعنی فروشگاه واقع در اسلو را به مکانی نزدیک به محل تولید مواد خام انتقال دهد. این کار صرفه جوییهای قابل توجهی در هزینه‌های حمل و نقل، کاهش در موجودی، و آزاد‌سازی داراییهای ارزشمند را موجب می‌شد.
شهرداری Asnes، واقع در سولور به عنوان مکان ایده آل انتخاب شد. این مکان نزدیک به منبع تأمین الوار و به وسعت 38 هکتار همراه با امکان خرید 30 هکتار اضافی دیگر بود. پیشنهاد جردن پذیرفته شد و طراحی یک کارخانه چوب مدرن و جدید در فلیسا آغاز گردید. در پاییز 1967، جشن چمن زنی اتفاق افتاد و در بین سالهای 1969- 1968، بعد از یک دوره کوتاه از آزمایشات و راه‌اندازی ماشین آلات، تولید منظم در سایت آغاز شد و انتقال بخش چوب از اسلو به فلیسا تکمیل گردید. در سالهای بعد سایر ظرفیت‌های تولید از اسلو به فلیسا منتقل شدند و در سال 1972 مستخدمین کارخانه 60 تن بودند.

1970- جردن جایزه صادرات را دریافت کرد
در این سال جردن، جایزه شورای تجارت نروژ برای صادرات را که از سوی SAS اسپانسر شده بود دریافت نمود. جایزه به پاس تلاشهای شرکت در بازاریابی حوزه صادرات اعطا شد.
بعد از آن سال، نخ دندان به مجموعه محصولات بهداشت دهان معرفی شد، در حالیکه دهان‌شویه در بازار نروژ معرفی گشت. دهان‌شویه به همراه مسواکها، نخ دندان و خلال دندان، بسته بهداشتی جامعی در حوزه دهان و دندان را تشکیل دادند.
در سال 1971، جردن توزیع دستمال کاغذی کلینکس و «بریل کرم» در بازار نروژ را بر عهده گرفت. این توافق در اواخر دهه 1970 به پایان رسید.

1973- جاناتان معرفی می‌شود
در ژانویه 1973 با معرفی یک شهرت جدید به مردم نروژ مصادف بود. جاناتان جردن، هم در میان کودکان و هم در میان بزرگسالان بسیار معروف شد، چرا که او به دنبال کمک به مردم برای مراقبت بهتر از دندانها و لثه هایشان بود.
کودکان نروژی برای چندین سال جاناتان را بخوبی می‌شناختند، بطوریکه در یک مقطع 72 درصد از کودکان 6 تا 12 ساله نروژی با جاناتان آشنا بودند و از اینکه جاناتان نماد چه بوده آگاهی داشتند. باشگاه جاناتان چند سال بعدتر تأسیس شد که تقریباً 7000 عضو در اوج خود داشت.
سال بعد از معرفی جاناتان، مسواک T4 «عضو دراز جدید جردن» در بازار اسکاندیناوی و اسپانیا عرضه شد. این مسواک، جایگزین مدل مسواکی شد که از سال 1960 موفق بوده است. T4 جدید نسبت به سایر مسواکها موجود در بازار گردن بلندتری داشت. این بدان معنا بود که تمیزکردن نقاط عمیق در دهان آسانتر می‌شد مکانی که پوسیدگی دندانها از آنجا شروع می‌گشت.
از آنجا که دومین تولید کننده بزرگ مسواک در جهان، جردن، در راستای ارتقای بهداشت و سلامت دندان احساس مسولیت نمود، به سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات و توسعه ادامه داد. جردن علاوه بر تلاش در جهت ارتقا قابلیتها و ظرفیت‌های تکنیکی، تولید و بازاریابی، یک دندانپزشک با تخصص ویژه در حوزه بیماریهای لثه به عنوان مشاور بهداشت دهان و دندان استخدام نمود.

1975- تغییر نام
تا سال 1975 شرکت تحت نام A/SW.Jordan Borste & Pensel fabric فعالیت داشت. بهرحال بعد از رشد و ترقی عظیم بین‌المللی، این نام غیرعملی به نظر رسید و تصمیم گرفته شد این نام به عنوان ساده جردن ای اس اصلاح گردد.

1986- جردن برنده رقابت شرکت سال می‌شود
مجله خبری تلویزیونی در حوزه کسب و کار و بزرگترین روزنامه نروژ به نام آفتن پوستن به جردن لقب کمپانی سال را در 1986 را اعطا کردند و علت آن توانایی شرکت در رهبری بازار، حداقل نه در ساختار بین‌المللی، و رشد زیاد در سالهای پیشین بوده است. بعلاوه، جردن خودش را بعنوان توسعه‌دهنده یک حوزه ویژه بواسطه سرمایه‌گذاری موفق در فلیسا شناخت جائیکه شرکت بیشترین توجهش را به توسعه فن‌آورانه معطوف ساخت در نتیجه منافع ارزشمندی را کسب نمود.

1987- پری – دنت، اسکاتلند را بدست آورد
در سال 1987 جردن «پری – دنت» تولید کننده پیشرو نخ دندان به همراه تجهیزات تولید در اسکاتلند را خریداری و بعداً تحویل گرفت. پری – دنت به عنوان یک تأمین کننده کالا، قابلیت تحویل محصولات با کیفیت را به طور مداوم دارا بود فاکتوری که برای جردن اهمیت زیادی داشت چرا که گاهی اوقات کیفیت اقلام تامین کنندگان کالا به طور قابل توجهی تغییر می‌کرد.

1989- آنزا ای بی، سوئد، را بدست آورد
قبل از سال 1973، جردن توافقنامه همکاری با تولید کننده قلم موی نقاشی، «بنکرید پنسل فابریک» در سوئد امضاء نمود. در سال 1979، جردن قسمت اعظم سهام تولید کننده سوئدی را خریداری کرد که به آنزا تغییرنام داده بود و در نهایت در سال 1989 باقی مانده سهام را خریداری و آن را جزئی از گروه جردن قرار داد. این برای جردن یک حرکت منطقی بود چرا که سرمایه‌گذاری‌اش در تولید قلم موهای نقاشی به «اسکیپر گیتن» در اواخر دهه 1800 بر می‌گشت. در حالیکه تولید برس در طول سالها به یک صنعت پیچیده تکامل یافته بود، آن سهم مهمی را در رشد شرکت و کسب موقعیت تثبیت شده جردن در این بخش داشت.

1998 – کارخانه‌های مسواک سانودنت و ویزدم
از آنجا که جردن خارج از اتحادیه اروپا بنا شده بود، برای شرکت ضروری بود که تولید مسواکهای این حوزه را آغاز نماید. در سال 1985 تصمیم گرفته شد ساخت یک کارخانه جدید در «کرک رید» هلند آغاز گردد. در سال بعد کارخانه آماده شد و «سانودنت» نامگذاری شد. تولید این سایت عمدتاً مشتمل بر مسواکهای خود برچسب بود. در سال 1998 جردن کارخانه سانودنت را فروخت و کارخانه مسواک بریتانیایی Wisdom Toothbrush Ltd را خریداری کرد.

2000
در این سال برس ظرفشویی «ترند» در نروژ و بریتانیا عرضه شد. برس ظرفشویی تِرِند با تاکید ویژه بر طراحی، رنگ و کیفیت تولید به روشهای مختلفی برای جردن مبتکرانه و پیشگامانه گردید. تولید مسواک از اسلو به کارخانه‌ایی در فلیسا منتقل گردید.

2001
کارخانه تولید ابزار نقاشی به نام هامیلتون اکرن اِل‌تی‌دی در انگلستان خریداری شد. مسواک T42 عرضه شد و مدل جدید مسواک اصلی جردن موفقیت زیادی کسب کرد. مسواک T42 جایگزین مدل قبلی T4 ، «مسواک جدید جردن» که در سال 1974 عرضه شده بود گردید.

2002
پارچه‌های میکرو فایبر به طور موفقیت‌آمیزی به بازار عرضه شدند. اینها با کسب جایزه جهانی بسته‌بندی و جایزه طراحی عالی ادامه یافت.

2003
تا سال 2003 جردن دو سایت تولید برای مسواکها داشت: کارخانه ویزدم در بریتانیا و کارخانه جردن در فلیسا. هرکدام از کارخانه‌ها توانایی برآورده کردن کل تقاضای سالانه گروه برای مسواک را داشتند. در این سال کل تولید مسواک از نروژ به کارخانه ویزدم در انگلستان انتقال یافت. کارخانه فلیسا به عنوان یکی از سایت‌های تولید‌کننده پیشرو جهانی برای خلال دندان و هم‌چنین تولید‌کننده برسهای خانگی برای بازار نروژ باقی ماند.

2004
کل تولید مسواک در نروژ متوقف گشت و مجموعه مسواک «استپ بای استپ» برای کودکان به بازار عرضه شد.

2005
بازارهای بین‌المللی به طور قابل ملاحظه‌ایی رقابت فزاینده را تجربه کردند، بویژه در حوزه مسواکها که چندین بازیگر جهانی موسس کارخانجات تولید با هزینه پایین در شرق دور حضور داشتند. جردن نیز بیشتر تولید مسواک‌ها را از ویزدم به آسیا منتقل کرد تا بتواند در بازار رقابت کند.

2006
مسواکهای «کلین بت وین» جردن و جردن گو در این سال به بازار عرضه شدند.

2007
مسواکهای «کلین بت وین» جردن و جردن گو در این سال به بازار عرضه شدند.

2009
جردن بعد از فراهم کردن زمینه تولید موفق مسواک در آسیا، تصمیم گرفت سهامش در ویزدم انگلستان را بفروش برساند. یک بسته‌بندی مقوایی جدید برای خلال دندان با طرحهای جالب و جدید روانه بازار شد.

2010
اکنون جردن در دو بخش سازماندهی می‌شود: «پرسُنال و هوم‌کر» و «هوس‌کر» .
«پرسُنال و هوم‌کر» مسئول محصولات بهداشت دهان است که از طریق تجارت خرده‌فروشی خواروبار فروشی و داروخانه‌ها بفروش می‌رسد و محصولات تمیزکننده خانه در خوار و بارفروشی‌ها بفروش می‌رسد.
«هوس‌کر» بر ابزار نقاشی و محصولات تمیزکننده متمرکز می‌شود که از طریق کانالهای حرفه‌ایی و آماتور (خودت انجام بده) بفروش می‌رسد.
مجموعه منزل – مجموعه کاملاً جدید آشپزخانه با برس شستشو، دستمال آشپزخانه و حوله چایدهانشویه فِرِش و شوینده فلوراید پروتکت با موفقیت به بازار عرضه شدند. هردو محصول عاری از الکل بوده و نفس تازه و حفاظت فلورایدی را موجب می‌شوند.

2011
مسواک استپ بای استپ کودکان دوباره روانه بازار شد. استپ بای استپ جایزه طراحی عالی را از آن خود کرد.
دهانشویه چندکاره معرفی می‌شود. این دهانشویه با یک تیر سه نشان می‌زند:
پیشگیری از ایجاد جرم روی دندان، قوی‌تر کردن دندانها و سلامت نگه داشتن لثه‌ها
پایه‌گذاری دامنه جهانی جدید، محصولات نخ دندان تصمیم گرفته می‌شود کل تولید محصولات تمیزکننده در فلیسا برای خروج از نروژ تعطیل شوند. کارخانه فلیسا یکی از تولید‌کنندگان پیشرو در حوزه خلال دندان در سطح دنیاست. و تولید خلال دندان در این کارخانه ادامه خواهد داشت.